Stari Sloveni
Re: Stari Sloveni
СЛОВЕНСКИ БЕСТИЈАРИ
IV део - Летећи Змај
У словенској митологији змија је била посредник између неба и земље,због чега је сматрана у исто време опасним и доброћудним духом.Словени су наиме веровали да се мртви предак реинкарнира као змија.Кућна змија традиционално се сматрала духом првог власника куће који након смрти штити мир у домаћинству.У каснијим митовима,змија је стекла особине змаја - добила је крила и бљувала ватру.Ово митолошко биће појављивало се у облику ватрене комете у вртлогу,које је имало моћ над кишом и градом.Такође оно је било отелотворење снаге подземног света.
У фолклору старих Словена,змија се претварала у вишеглаво чудовиште,кoје је обично водило борбе са епским јунацима или херојима из бајки.Крилато створење отимало је прелепе девојке,краљевске кћери и чувало пут до неког другог света.Према томе је и створен епски карактер чувеног Змаја Горинича који је живео у планинама и чувао мост краљевства мртвих.
Извор: Култура.РФ
IV део - Летећи Змај
У словенској митологији змија је била посредник између неба и земље,због чега је сматрана у исто време опасним и доброћудним духом.Словени су наиме веровали да се мртви предак реинкарнира као змија.Кућна змија традиционално се сматрала духом првог власника куће који након смрти штити мир у домаћинству.У каснијим митовима,змија је стекла особине змаја - добила је крила и бљувала ватру.Ово митолошко биће појављивало се у облику ватрене комете у вртлогу,које је имало моћ над кишом и градом.Такође оно је било отелотворење снаге подземног света.
У фолклору старих Словена,змија се претварала у вишеглаво чудовиште,кoје је обично водило борбе са епским јунацима или херојима из бајки.Крилато створење отимало је прелепе девојке,краљевске кћери и чувало пут до неког другог света.Према томе је и створен епски карактер чувеног Змаја Горинича који је живео у планинама и чувао мост краљевства мртвих.
Извор: Култура.РФ
Re: Stari Sloveni
@ElPadrino
Au brate gde si se uhvatio Šarića i Srbije Global? A naročito Šarića.
Deretić je za njega naučnik glavom i bradom, ne treba nama Hrvat da nas uči istoriju. Jeste vremenom Deretić otišao u kurac i u skroz neku drugu dimenziju, ali njegov početak je bio itekako dobar i moglo se svašta naučiti od njega.
Inače, što se tiče SrbijeGlobal, imaju poneke dobre stvari koje su uradili, a u suštini šarlatani klasični. Jedan period života sam proveo istraživajući ostatke spomenika iz kraja srednjeg i početkom novog veka na Balkanu. Na osnovu toga su izvedeni razni zaključci i baš o jednoj temi koju sam istraživao su oni pričali. Javio sam im se i rekao da to nije istina i naveo materijalne dokaze za svoje tvrdnje, na šta su oni odgovorili da sam ekumenista i podmetač.
Generalno je internet pun svakojakih tipova, moraš sam da istražiš istoriju. To što priča Šarić i SrbGlobal je nešto što bih i ja voleo da je istina ali na žalost nije. Čak je i daleko od istine.
Au brate gde si se uhvatio Šarića i Srbije Global? A naročito Šarića.
Deretić je za njega naučnik glavom i bradom, ne treba nama Hrvat da nas uči istoriju. Jeste vremenom Deretić otišao u kurac i u skroz neku drugu dimenziju, ali njegov početak je bio itekako dobar i moglo se svašta naučiti od njega.
Inače, što se tiče SrbijeGlobal, imaju poneke dobre stvari koje su uradili, a u suštini šarlatani klasični. Jedan period života sam proveo istraživajući ostatke spomenika iz kraja srednjeg i početkom novog veka na Balkanu. Na osnovu toga su izvedeni razni zaključci i baš o jednoj temi koju sam istraživao su oni pričali. Javio sam im se i rekao da to nije istina i naveo materijalne dokaze za svoje tvrdnje, na šta su oni odgovorili da sam ekumenista i podmetač.
Generalno je internet pun svakojakih tipova, moraš sam da istražiš istoriju. To što priča Šarić i SrbGlobal je nešto što bih i ja voleo da je istina ali na žalost nije. Čak je i daleko od istine.
Re: Stari Sloveni
Горан Шарић се изјашњава као Хрват из Ријеке,али је пореклом из Црне Горе једним делом.У суштини га боли К. Не знам зашто Хрват не би требао да нас "учи историји" кад је момак скроз коректан.Сад ме подсети неких дискусија које су се водиле на пансловенски порталима.Дође Пољак и каже како је панславизам сјајан али би био срећнији да се то прави без Руса.Након тога залута неки Србин и хвали панславизам и пита да ли би могло то без Хрвата? Е па не би могло...Свако ко је добронамеран,осећа и носи ту идеју у себи је добродошао.
Неко је поменуо Ненада Гајића и рекао како треба избећи његову књигу.Ни ту се не слажем.Ненад Гајић је написао скроз коректну књигу која је научна фантастика.Али опет далеко од тога да није утемељена на неким историјским чињеницама.
Погледати на Balkan Info његов интервју:
https://youtu.be/RsXRxUWgvLw
Неко је поменуо Ненада Гајића и рекао како треба избећи његову књигу.Ни ту се не слажем.Ненад Гајић је написао скроз коректну књигу која је научна фантастика.Али опет далеко од тога да није утемељена на неким историјским чињеницама.
Погледати на Balkan Info његов интервју:
https://youtu.be/RsXRxUWgvLw
Re: Stari Sloveni
Караконџула
Караконџула је биће из митологије Јужних Словена, које је нарочито заступљено у митологији Срба. Веровање о постојању овог бића је раширено међу становницима у Бугарској, Северној Македонији и на југу Србије. Иако нема доказа о постојању караконџули, постоји одређен број људи који и даље верују у постојање овог митолошког бића.
Етимологија назива
Име овог бића је позајмљеница из грчког језика и долази од речи каликанзарос (грч. καλλικάντζαρος), остварену преко турског облика караконколос (тур. karakoncolos). На словенском ова позајмица je преосмишљавана и везивана за реч кон или крак што значи нога.
Реч каликанзарос [множина: каликанзари (грч. καλλικάντζαροι)] је назив за мушке демоне из народних веровања Грка. У преводу на српски језик она значи гоблини.
У неким крајевима се могу пронаћи и други називи за караконџулу, као што су:
у српском језику:
какаронџа (код Галипољски Срба),
калаконђур (на Косову),
караканџа (у Неготинској крајини),
караконџа (у околини Бачке, Бабушнице и Лесковца),
каранђелоз и карапанџа,
конџула (у околини Груже),
кураканџа и куроконџа;
у бугарском језику:
бабугер,
буганец (Средњи Родопи),
вонкашно, гундурак, кара-кончо, каракандзала, караконджер, караконджо, караконяц, конджор и поганец,
опачин (Пештерски крај, Родопи);
у македонском језику:
караконџол, караконџола, караконџул и конџолка.
Опис караконџуле у митологији и народним предањима
У народним предањима караконџула се описује као женско демонско биће са ликом старице са наказним лицем, светлим очима, великим и оштрим ноктима, гвозденим зубима и (веома често) са роговима. Караконџуле се једино може сусрести ноћу, најчешће у току "некрштени дана" (тј. у дане од православног Божића до Богојављења) када су најопасније по људе.
Према предањима караконџуле нападају људе, који се касно у ноћи затекну изван своје куће. Уколико се ради о мушкарцима, караконџула их напада тако што им скочи на леђа и тера их да је носе на леђима и ходају по целу ноћ свуда унаоколо све док се први петлови не огласе. Ако се жртва не покори њеним захтевима, караконџула је изгребе и почупа својим ноктима. Кад се огласе први петлови, караконџула своју уморну и збуњену жртву одгурне у канал поред пута или шуме и оставије да тамо лежи (сам опис овог напада караконџуле на људе је сличан нападу дрекавца). Уколико се ради о женама караконџула их напада тако што их изгребе (најчешће по лицу) и почупа својим ноктима, или их баци са брда, или их покуша удавити у води. И старији људи плашили су се караконџуле, па ноћу "Некрштених дана" нису излазили. Противу караконџула употребљавају се вратило, со и хлеб.
У Алексиначком крају се верује да караконџуле најчешће нападају пијане мушкарце. На Косову се казује да караконџула седи на стрехи изнад улазних врата и увече, чим неко изађе из куће, баци му сач на главу, узјаше га, гони по реци, па чим петао запева или магаре стане да њаче, пусти га.
Порекло веровања у караконџуле
Веровање у караконџуле Срби су примили од данашњих Грка. Код њих у народним веровањима постоје мушка демонска бића знана као каликанзари (грч. καλλικάντζαροι), који су код Срба знани под називом ноћни коболди. Ова бића су безусловно зла и у поворкама долазе међу људе у божићној сезони. Њима се о "Некрштеним данима" приносе жртве у облику колача.
Караконџулама се називају и учесници драматизоване и маскиране поворке у "Некрштене дане". Поворке сличне овима воде своје порекло још од римског празновања Конзуалија у месецу јануару, и тај назив је пренесен на црног демона каликанзароса у вјеровања Грка и Турака ушло, и на крају у вјеровање српског народа где су настале караконџуле.
Занимљива је чињеница и то да у околини Ђевђелије постоји божићни колач чији назив караконџул потиче од риечи караконџула.
Караконџула је биће из митологије Јужних Словена, које је нарочито заступљено у митологији Срба. Веровање о постојању овог бића је раширено међу становницима у Бугарској, Северној Македонији и на југу Србије. Иако нема доказа о постојању караконџули, постоји одређен број људи који и даље верују у постојање овог митолошког бића.
Етимологија назива
Име овог бића је позајмљеница из грчког језика и долази од речи каликанзарос (грч. καλλικάντζαρος), остварену преко турског облика караконколос (тур. karakoncolos). На словенском ова позајмица je преосмишљавана и везивана за реч кон или крак што значи нога.
Реч каликанзарос [множина: каликанзари (грч. καλλικάντζαροι)] је назив за мушке демоне из народних веровања Грка. У преводу на српски језик она значи гоблини.
У неким крајевима се могу пронаћи и други називи за караконџулу, као што су:
у српском језику:
какаронџа (код Галипољски Срба),
калаконђур (на Косову),
караканџа (у Неготинској крајини),
караконџа (у околини Бачке, Бабушнице и Лесковца),
каранђелоз и карапанџа,
конџула (у околини Груже),
кураканџа и куроконџа;
у бугарском језику:
бабугер,
буганец (Средњи Родопи),
вонкашно, гундурак, кара-кончо, каракандзала, караконджер, караконджо, караконяц, конджор и поганец,
опачин (Пештерски крај, Родопи);
у македонском језику:
караконџол, караконџола, караконџул и конџолка.
Опис караконџуле у митологији и народним предањима
У народним предањима караконџула се описује као женско демонско биће са ликом старице са наказним лицем, светлим очима, великим и оштрим ноктима, гвозденим зубима и (веома често) са роговима. Караконџуле се једино може сусрести ноћу, најчешће у току "некрштени дана" (тј. у дане од православног Божића до Богојављења) када су најопасније по људе.
Према предањима караконџуле нападају људе, који се касно у ноћи затекну изван своје куће. Уколико се ради о мушкарцима, караконџула их напада тако што им скочи на леђа и тера их да је носе на леђима и ходају по целу ноћ свуда унаоколо све док се први петлови не огласе. Ако се жртва не покори њеним захтевима, караконџула је изгребе и почупа својим ноктима. Кад се огласе први петлови, караконџула своју уморну и збуњену жртву одгурне у канал поред пута или шуме и оставије да тамо лежи (сам опис овог напада караконџуле на људе је сличан нападу дрекавца). Уколико се ради о женама караконџула их напада тако што их изгребе (најчешће по лицу) и почупа својим ноктима, или их баци са брда, или их покуша удавити у води. И старији људи плашили су се караконџуле, па ноћу "Некрштених дана" нису излазили. Противу караконџула употребљавају се вратило, со и хлеб.
У Алексиначком крају се верује да караконџуле најчешће нападају пијане мушкарце. На Косову се казује да караконџула седи на стрехи изнад улазних врата и увече, чим неко изађе из куће, баци му сач на главу, узјаше га, гони по реци, па чим петао запева или магаре стане да њаче, пусти га.
Порекло веровања у караконџуле
Веровање у караконџуле Срби су примили од данашњих Грка. Код њих у народним веровањима постоје мушка демонска бића знана као каликанзари (грч. καλλικάντζαροι), који су код Срба знани под називом ноћни коболди. Ова бића су безусловно зла и у поворкама долазе међу људе у божићној сезони. Њима се о "Некрштеним данима" приносе жртве у облику колача.
Караконџулама се називају и учесници драматизоване и маскиране поворке у "Некрштене дане". Поворке сличне овима воде своје порекло још од римског празновања Конзуалија у месецу јануару, и тај назив је пренесен на црног демона каликанзароса у вјеровања Грка и Турака ушло, и на крају у вјеровање српског народа где су настале караконџуле.
Занимљива је чињеница и то да у околини Ђевђелије постоји божићни колач чији назив караконџул потиче од риечи караконџула.
Re: Stari Sloveni
Гроб Влатка Вуковића,победника над Турцима у бици код Билеће 1388.Приметан је соларни симбол при врху крста и флорални мотив сличан Перуници.
Re: Stari Sloveni
Само за Кума Жоржа! Стари је то филмофил...
Аждаја (2016)
ЦЕО ФИЛМ:
https://youtu.be/9yWaXsjDPkQ
Аждаја је вишеструко награђивана краткометражна анимација рађена у продукцији Босне и Херцеговине.Филм се заснива на легенди о змијоликој аждаји настањеној у далеким босанским планинама.У малом селу,скривеном међу стрмим планинским литицама,одвија се ритуал призивања "Аждаје" сваког пролећа.Велика аждаја је заштитник села.Како време пролази ритуал се постепено мења и губи своју снагу.Село више није скривено.Нека чудна нова веровања и божанства почињу полако да преовладавају код људи...
Аждаја (2016)
ЦЕО ФИЛМ:
https://youtu.be/9yWaXsjDPkQ
Аждаја је вишеструко награђивана краткометражна анимација рађена у продукцији Босне и Херцеговине.Филм се заснива на легенди о змијоликој аждаји настањеној у далеким босанским планинама.У малом селу,скривеном међу стрмим планинским литицама,одвија се ритуал призивања "Аждаје" сваког пролећа.Велика аждаја је заштитник села.Како време пролази ритуал се постепено мења и губи своју снагу.Село више није скривено.Нека чудна нова веровања и божанства почињу полако да преовладавају код људи...
Re: Stari Sloveni
To lutko! Nije mi jasno zašto si stao? Što te ja plaćam onda.
Син екс пуковника, екс ЈНА, са традицијом битанге и алкоса
-
- Posts: 853
- Joined: Tue Feb 02, 2016 11:21 pm
Re: Stari Sloveni
Кум Жоржо wrote:To lutko! Nije mi jasno zašto si stao? Što te ja plaćam onda.
Rekoh ja Vendiju da će mu ubrzo nestati materijala pa da mogu nastaviti po starom.
Re: Stari Sloveni
Bolesni^od^ljubavi wrote:Кум Жоржо wrote:To lutko! Nije mi jasno zašto si stao? Što te ja plaćam onda.
Rekoh ja Vendiju da će mu ubrzo nestati materijala pa da mogu nastaviti po starom.
Шта си реко? Друже о овоме може да се пише данима....хм...и ви сте ми неки Срби...
Масленица
Борис Кустодијев: Масленица, уље на платну 1919, музеј Исака Бродског у Петрограду
Масленица (рус. Масленица, Масляница; укр. Масниця; блр. Масленiца, Масленка) је верски и традициони празник Источних Словена. Слави се у седмој недељи пре православног Ускрса. Масленица има своје корене у паганској и хришћанској традицији. У словенској митологији, Масленица је прослава скорог краја зиме и слична је западнохришћанским покладама.
С хришћанског гледишта, Масленица је недељу пре почетка Великог поста. Током недеље Масленице, месо је већ забрањено православним хришћанима. Дозвољени су млеко, сир и други млечни производи, па је по маслацу – Масленица и добила име. Главно јело за време Масленице су палачинке (рус. блины). У Украјини се за Масленицу једу вареники (врста кнедли, пуњено тесто).
Током православног поста, забрањени су за јело: месо, млечни производи и јаја. Надаље, пост такође искључује забаве, световну музику, плес и друге сметње духовном животу. Масленица представља последњу прилику, да се конзумирају млечни производи (до Ускрса) и да се учествује у друштвеним догађањима и забавама, које неће бити прикладне за време поста, када се више води молитвени, трезни и духовни живот.
Re: Stari Sloveni
Ево како се Масленица прославља у Сибиру:
https://youtu.be/PLXWAP42o50
https://youtu.be/PLXWAP42o50
Re: Stari Sloveni
Bolesni^od^ljubavi wrote:Кум Жоржо wrote:To lutko! Nije mi jasno zašto si stao? Što te ja plaćam onda.
Rekoh ja Vendiju da će mu ubrzo nestati materijala pa da mogu nastaviti po starom.
Cekaj dok prekopira ceo www.starisloveni.com valjda ce se posle toga vratiti na fabricka
Често одем до на село
Re: Stari Sloveni
1958 wrote:Cekaj dok prekopira ceo http://www.starisloveni.com valjda ce se posle toga vratiti na fabricka
Интервју са Валирјом у оквиру пројекта "Беседа пред кумиром"
Када схватите да су ваши преци стотинама година градили свет око вас,да ви данас убирате њихове плодове и да ће ваши потомци живети од онога што сте ви изградили,тада се јавља и осећај одговорности."
Здраво Валирја!Молим вас реците нам нешто о себи.Чиме се бавите у свакодневном животу?
Здраво!Зовем се Валирја,имам своју радионицу и интернет продавницу 'Благодеја' у којој продајем рукотворине на тему словенских и скандинавских заштитних амајлија.У слободно време играм аир-софт,возим мотор,планинарим - трудим се да уживам у животу.
Како је дошло до тога да се вратите традицији?
Захваљујући Димитрију Волкову победнику "Борби видовњака".Једном сам га видео на ТВ-у,изводио је неки ритуал и одједном као да ме је нешто ударило,речи су ми биле болно познате.Убрзо сам отишао на интернет и почео да читам - кад,шта,како...До мене је стигла информација да ће се прослава дана Велеса одржати у шуми поред моје куће.Одлучио сам да одем,али се испоставило да сам баш у то време имао заказан интервју за посао у сасвим другом делу града.То ме је помало растужило,међутим сасвим случајно ми је зазвонио телефон,из фирме ми јављају да дођем пар сати раније,тако да сам имао времена да се припремим за церемонију старовераца.Тешко је описати утиске,то је био један нови импулс са моју душу: у сред церемоније сам стајао у танкој мајици без рукава и осетио сам топлину,иако је напољу било ледено.Генерално пријала ми је атмосфера,схватио сам да сам 'међу својима'.Пролазио сам кроз пут "покушаја и грешака",едуковао се кроз тематске видео записе и прикупљао информације о постојећим заједницама.Трагао сам док нисам нашао своје место.
Да ли се ваш живот изменио после тога?Како је реаговала ваша околина?
Живот ми се променио на боље,нисам више био толико окренут материјалним стварима и почео сам да се занимам за духовну природу.Раније су ме сматрали за 'чудака' док сам данас увидео да нисам сам.Сада сам на једном потпуно новом нивоу: радим оно што волим и развијам се у духовном смислу.Околина у последње време реагује у принципу нормално.Моја мајка се на почетку уплашила мислећи да сам ушао у секту,тако да сам је позвао да дође и сама се увери о чему се ради.Била је самном на прослави Купала и након празника је само рекла: "Сада сам све схватила,ово си ти..."
Шта видите као основну идеје вере наших предака?Зашто је то потребно савременом човеку?
Неопходно је да поштујете свет око себе,да будете одговорни за своје поступке,живите по својој савести.Када схватите да су ваши преци стотинама година градили свет око вас,да ви данас убирате њихове плодове,и да ће ваши потомци живети од онога што сте ви изградили,тада се јавља и осећај одговорности.Ово је генерално неопходно савременом човеку.Рус треба да познаје своје корене,поштује своје претке и да слуша своју савест.
Шта је човекова сврха?
Да живи достојанствено и поштено.
Да ли вам се догодило некад нешто "необјашњиво"?
Да и то више пута.Најупечатљивији и вероватно најзначајнији моменат догодио ми се у 2-3 разреду основне школе.Моји родитељи и ја смо живели у изнајмљеној соби у којој је мени био намењен један део са угаоном гарнитуром.Месец дана након што смо се тамо преселили,мој живот се претворио у прави хорор филм.Сваке ноћи сам имао ноћне море,постајало је све језивије,тако да сам се често будио са осећајем да је још неко присутан ту са нама.То је трајало,вероватно неких шест месеци,издржао сам и ништа нисам рекао родитељима.Дошло је до тога да више нисам могао ока да склопим.Једне ноћи сам искочио из кревета јер је нешто почело да ме дави, и када сам отворио очи видео сам старицу која је стајала испред мене.Нисам јој видео лице,заклањала је сенка,али сам осетио свим својим чулима њено присуство,чак и данас се сећам како ми се грло стегло.Тог момента сам схватио да је враг однео шалу и морао сам да се пожалим мајци.Дошао сам до ње и рекао јој да више не могу да спавам у том делу собе.Мајка је пробудила очуха и замолила га да ми уступи место.Те ноћи сам,после дуго времена мирно спавао,међутим око 5h ујутру,мој очух се изненада пробудио и сав узнемирен нам рекао да у том делу собе заиста постоји нешто ђаволско и да ни он више ту неће спавати.Моја мајка је тада одлучила да од станодавца сазна ко је раније ту живео.Испоставило се да је ту живела нека бака која се обесила за цев гасовода и да су јој баш на том месту изнад моје главе где сам спавао висиле ноге.Изгледа да се њеном духу није свидело моје присуство.Моја мајка се одмах прихватила "чишћења" : упалила је свеће,принела млеко,бајала...Тескоба је нестала као руком однесена.После таквог искуства,хтели не хтели,морали сте да верујете да је ту било нечег.
Срећна особа је она?
Којој није потребно да тражи смисао живота.
Шта је бог?
Универзум...
Хвала вам на разговору!
Јасан пут нек вас води.
Re: Stari Sloveni
Музла-Ченков (Словачка),реконструкција слoвенског насеља 9/10 век.
ВИДЕО:
https://youtu.be/Hp2TvM20s5I
ВИДЕО:
https://youtu.be/Hp2TvM20s5I
Re: Stari Sloveni
Породица и религија
Пре настанка државе,друштво се углавном састојало од мноштва племенских заједница.Управо су породичне везе биле извор друштва,а породица једна од најстаријих манифестација друштвеног живота људи.
Породица и религија,биле су уско повезане,схваћене као природни носиоци тадашњег веровања.Тачка гледишта која у породици види посебан ентитет,нешто што је свето,потврђена је чињеницом да су се многи обреди одвијали управо унутар породичног окружења,док је ватра огњишта заузимала значајно место.Данас се церемоније такође врше у кругу породице,а највећа важност се даје онима које су директно повезане са породичним догађајима.
Нажалост у савременом свету,свест о значају и нужности церемонијалних догађаја који прате рођење,смрт и учвршћивање породичних веза,увелико се променила.Духовни ритуали често се замењују баналним потписивањем пратећих докумената и прихватањем формалних друштвених конвенција уз анагажовање званичних државних структура.
Данас је време такво да је избор религије у великој мери лична ствар,тако да је и сам концепт породице променио свој некадашњи свети и витални смисао.За велики број људи,многи важни догађаји у природи и људском животу,изгубили су своје некадашње сакрално значење.То несумњиво доводи до губитка оригиналних обичаја.Међутим,оно што би ми требали да урадимо,је да се потрудимо да променимо тренутну ситуацију, и зауставимо духовно пропадање руског народа.
Део из књиге 'Словенска родна вера'.
Пре настанка државе,друштво се углавном састојало од мноштва племенских заједница.Управо су породичне везе биле извор друштва,а породица једна од најстаријих манифестација друштвеног живота људи.
Породица и религија,биле су уско повезане,схваћене као природни носиоци тадашњег веровања.Тачка гледишта која у породици види посебан ентитет,нешто што је свето,потврђена је чињеницом да су се многи обреди одвијали управо унутар породичног окружења,док је ватра огњишта заузимала значајно место.Данас се церемоније такође врше у кругу породице,а највећа важност се даје онима које су директно повезане са породичним догађајима.
Нажалост у савременом свету,свест о значају и нужности церемонијалних догађаја који прате рођење,смрт и учвршћивање породичних веза,увелико се променила.Духовни ритуали често се замењују баналним потписивањем пратећих докумената и прихватањем формалних друштвених конвенција уз анагажовање званичних државних структура.
Данас је време такво да је избор религије у великој мери лична ствар,тако да је и сам концепт породице променио свој некадашњи свети и витални смисао.За велики број људи,многи важни догађаји у природи и људском животу,изгубили су своје некадашње сакрално значење.То несумњиво доводи до губитка оригиналних обичаја.Међутим,оно што би ми требали да урадимо,је да се потрудимо да променимо тренутну ситуацију, и зауставимо духовно пропадање руског народа.
Део из књиге 'Словенска родна вера'.
Re: Stari Sloveni
Слика "Сирин и Алконост",уметник Виктор Васнетсов,1896.год уље на платну
Сирин и Алконост су два нераздвојна симбола,пар који представља супротности.Тугу и радост,несрећу и срећу,црно и бело.На слици Васнетсова,ове митске девичанске птице су сличне,готово идентичне,а у исто време потпуно различите.Сирин је црни гласник туге који жуди за изгубљеним рајем.Алконост је светао гласник радости и среће.Према словенским веровањима,обе птице стижу у башту уочи рађања јабуке Спасења.Сирин оплакује пролазеће лето,док Алконост даје плодовима магичне,лековите особине.
Васнетсово стваралаштво одликује се запањујуће светлим,шареним сликама митских рајских птица.Ако Сирина карактерише црно перје,мршаво бледо лице,очи испуњене сузама,тамни подочњаци и склопљена крила,онда је Алконост са друге стране препознатљив по лаганом и блиставом перју,руменом лицу и раширеним крилима.Са Сирином се завршава стари свет,са Алконостом отпочиње нови.Гране на којима седе девичанске птице расту из истог стабла,на истом нивоу,али са супротних страна трупа.Лева страна,иако се код Словена она сматра "лошом",везана је за срце, и представља утеловљење туге и увенућа,али исто тако и смирења.На десној страни која се сматра "добром",утеловљени су нада,радост и срећа.
У позадини слике види се јутарње небо наранџасте боје.Светла птица обасјана је сунцем,тамна напротив тражи склониште од наступајуће зоре.Сирин је окренут прошлости,Алконост гледа у будућност.Обе ове дивље птице симболизују јединственост и недељивост - вечне животне сапутника сваке особе,способне да подигну расположење,али и да ублаже силну тугу.Једном речју оне су симбол животне хармоније.
Сирин и Алконост су два нераздвојна симбола,пар који представља супротности.Тугу и радост,несрећу и срећу,црно и бело.На слици Васнетсова,ове митске девичанске птице су сличне,готово идентичне,а у исто време потпуно различите.Сирин је црни гласник туге који жуди за изгубљеним рајем.Алконост је светао гласник радости и среће.Према словенским веровањима,обе птице стижу у башту уочи рађања јабуке Спасења.Сирин оплакује пролазеће лето,док Алконост даје плодовима магичне,лековите особине.
Васнетсово стваралаштво одликује се запањујуће светлим,шареним сликама митских рајских птица.Ако Сирина карактерише црно перје,мршаво бледо лице,очи испуњене сузама,тамни подочњаци и склопљена крила,онда је Алконост са друге стране препознатљив по лаганом и блиставом перју,руменом лицу и раширеним крилима.Са Сирином се завршава стари свет,са Алконостом отпочиње нови.Гране на којима седе девичанске птице расту из истог стабла,на истом нивоу,али са супротних страна трупа.Лева страна,иако се код Словена она сматра "лошом",везана је за срце, и представља утеловљење туге и увенућа,али исто тако и смирења.На десној страни која се сматра "добром",утеловљени су нада,радост и срећа.
У позадини слике види се јутарње небо наранџасте боје.Светла птица обасјана је сунцем,тамна напротив тражи склониште од наступајуће зоре.Сирин је окренут прошлости,Алконост гледа у будућност.Обе ове дивље птице симболизују јединственост и недељивост - вечне животне сапутника сваке особе,способне да подигну расположење,али и да ублаже силну тугу.Једном речју оне су симбол животне хармоније.
Re: Stari Sloveni
У Саксонији,национална мањина Западних Словена (Лужичких Срба) изложена је константним нападима Немаца не само вербално већ и физички.На порталу 'Slavic Patriota' објављено је следеће саопштење у коме се позивају сви Словени да га поделе и проследе даље.То је најмање што у овом тренутку можемо да учинимо за нашу браћу и сестре у Немачкој.
"Желимо да упутимо позив свој нашој браћи из дијаспоре (Србима,Русима,Пољацима...) у Немачкој да пруже подршку Лужичким Србима.Морамо да се организујемо сви заједно!Свака акција наших непријатеља мора бити пропраћена адекватном реакцијом са наше стране!Лужички Срби нису странци,већ староседеоци.Немци су ти који су окупирали земљу Лужичких Срба.Политички,културно,друштвено и због тога морамо свим силама да им се супротставимо.
Миклавш је те вечери једноставно хтео да оде на забаву у 'Disco Land' Шонау,који обично ради као кафић преко дана.Шонау није много далеко од Бауцена.Миклавш је у том тренутку имао 17 година и био је запослен као шегрт на грађевини.Није желео да каже своје презиме,нити где тренутно станује.
Показује нам фотографију свог лица и како је оно изгледало те вечери 6.октобра 2018.Видљива је модрица где је ударен песницом испод левог ока.Такође се види и да му је доња усна натекла.Миклавш је поднео пријаву полицији против непознатих особа.Криминалци који су га вређали и претукли испред 'Disco Land'-a,напали су га само због тога што је Лужички Србин,каже Миклавш.
Присећа шта се догодило те вечери на самој журци коју су организовали ученици средње школе у Бауцену,иначе Лужички Срби.
"Вратио сам се из просторије за пушаче и истог момента угледао групу од 10-15 људи обучених у црну одећу који су ушли на журку.Стратешки су се распоредили по просторији и одмах су почели да нас провоцирају са речима - ЈЕБЕНИ СРБИ!Нисам остао на то равнодушан већ сам им узвратио са - ЈЕБЕНИ НАЦИСТИ!
Неко од њих ме је ударио песницом у леву страну лица испод ока.Изашао сам у двориште,али су они кренули замном и почели да ме вуку и цепају ми одећу.Склонио сам се у купатило покушавајући да позовем моју породицу да дође по мене.Међутим,нацисти су провалили врата и опет ме ударили",каже Миклавш.
Десничарска омладина у Бауцену редовно долази на игранке у насеља у којима живе Лужички Срби,те циљано спроводе нападе на све оне које причају језиком овог мањинског народа.Сем вербалних увреда неретко се дешавају и физички ексцеси.
Злочини према Лужичким Србима одувек су се дешавали,кажу у полицији.Углавном би то било чињење материјалне штете:ломљење крстова и икона,прешврљане двојезичне табле,зидови и мостови исписани са порукама "СРБИ НАПОЉЕ" и "ХУЛИГАНИ ПРОТИВ СРБА".
Анти-српски слогани током фудбалских утакмица такође су део свакодневног живота већ дуги низ година,кажу у невладиним организацијама.
Пре четири године,нагло су порасли напади на младе Лужичке Србе.Починиоци би се одвезли на место догађаја,појавили би се обично одевени у црно (неретко и са фантомкама) и тада би нападали,претили и вређали жртве.Нацисти знају да ослушкују ко прича на српском и онда нападају и туку људе.Један од најдрастичнијих случајева десио се пре пар година када су нацисти са аутомобилима јурили младе Лужичке Србе по селу.
Постоје политичари који отворено говоре о томе да је непријатељство према Србима достигло запањујући ниво.Један од њих је и Хеико Косел.Он је члан партије "Die Linke" (Левица) у локалном парламенту Саксоније и заступник националних мањина.
"Напади на Србе повезани су нарастајућом ксенофобијом у Саксонији писледњих година",каже Косел.На Лужичке Србе се гледа у делу популације као на странце.
Косел даље наводи да се многи инциденти чак ни не пријављују.
"Увреде се често догађају,а да се ви ни не припремите на њих.Лужички Србин седи у кафићу,чита локалне новине на матерњем језику и практично га неки Немац увреди у пролазу.
Професор српског фолклора Мартин Валде каже како је ксенофобија увек била присутна,али да о томе мало ко говори.
"Врло ретко долази до судског процесуирања.На анти-српске повике на улици се гледа као на слободу изражавања,а када дође до национално мотивисаног напада по селима,онда се то оправдава тиме што се каже да је у питању вршњачка туча".
Лужички Срби морају бити свесни ко су и шта су,али и како их други виде.Морају једноставно да развију двоструку свест о томе.
ЛУЖИЧКИ СРБИ СУ СТАРОСЕДЕОЦИ!
ЛУЖИЦЕ СУ СРПСКЕ!
Re: Stari Sloveni
LEGENDA O KOLOVRATU (2018)
TRAILER:
https://youtu.be/eTHmSiswINw
U 13. veku mongolske ratne horde i njihov vođa Batu Khan kontrolisali su većinu sveta. Kako su se kretali ka Evropi, Mongoli su napadali preostale ruske kneževine koje su im se našle na putu. (Kolovrat, 2018)
Ipak, njihove planove kvari mali odred snažnih junaka na čelu sa misterioznim hrabrim ratnikom.
Film donosi očaravajuću priču o legendarnoj borbi iz bogate ruske istorije u kojoj 17 neustrašivih ratnika brani svoju zemlju od hiljada dobro obučenih vojnika. Ovo je priča o hrabrosti, izdržljivosti i požrtvovanosti za svoju zemlju.
Uloge: Ilja Malakov, Aleksej Serebrjakov, Aleksandr Ilin...
Režija: Džanik Fajizev i Ivan Šurkovetski
TRAILER:
https://youtu.be/eTHmSiswINw
U 13. veku mongolske ratne horde i njihov vođa Batu Khan kontrolisali su većinu sveta. Kako su se kretali ka Evropi, Mongoli su napadali preostale ruske kneževine koje su im se našle na putu. (Kolovrat, 2018)
Ipak, njihove planove kvari mali odred snažnih junaka na čelu sa misterioznim hrabrim ratnikom.
Film donosi očaravajuću priču o legendarnoj borbi iz bogate ruske istorije u kojoj 17 neustrašivih ratnika brani svoju zemlju od hiljada dobro obučenih vojnika. Ovo je priča o hrabrosti, izdržljivosti i požrtvovanosti za svoju zemlju.
Uloge: Ilja Malakov, Aleksej Serebrjakov, Aleksandr Ilin...
Režija: Džanik Fajizev i Ivan Šurkovetski
Re: Stari Sloveni
Iskreno jako dobar film, preporucio bih ga i ja svima, ali mister Gigo, duzan si jedan tekst dobar ovde, nemoj da se izvlacis tako, da postavis nesto kratko, opis filma, uloge i da odes na drugu temu i tamo da nam zivce jedes
Daj bre neki tekst, kazes da drzis u malom prstu ovu tematiku, ajde sastavi nesto
Nisi pisao desetak dana ovde, oduzi se sada
Daj bre neki tekst, kazes da drzis u malom prstu ovu tematiku, ajde sastavi nesto
Nisi pisao desetak dana ovde, oduzi se sada
Re: Stari Sloveni
Ja sam gledao film pre par godina, sećam se samo utiska da je dobar. Nemam pojma šta se depava
Choose Life
Re: Stari Sloveni
Koga zanimaju stari sloveni ima na ovim sajtovima sve to sto giga mentol kopira:
www.starisloveni.com
www.svevlad.org.rs
www.starisloveni.com
www.svevlad.org.rs
Често одем до на село
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 73 guests