Вампири у Србији.
Као што многа братија са форума зна реч "Вампир" је једина српска интернационална реч. Али како се постајало вампир и како је долазило у народу до вампиризма. Наиме вампир је постајао неко које сахрањен без опела или коме је животиња прешла преко гроба (Нарочито се радило о мачки) Вампири се помињу код старих Срба и Словена. Наиме обичаји старословенске вере су налагале да спаљивање мртвих на ломачи. Отуда је остала и друга реч за вампира - Упир. Реч "Пир" је на старословенском значила ватра, док је негација била "ун"и оруда реч У(н)пир која се и данас говори у неким деловима Србије. Такође већина повампирења су се дешавала за време рата када је по бојним пољима остало много несахрањених људи који нису имали достојни испраћај на онај свет.
Први записи о вампирима код Срба се помињу још за време душановог законика 1342 где се један члан односи да на свештенике који су обављали ископавање лешева, за који се веровало да имају магијске моћи да устају из мртвих, да се расчине из цркве. Такође пре неклоико година у близини Пирота српски археолози су открили гроб вампира из 15 века. Тело мушкарца средњих година коме су биле оковане руке са дрвеним коцем у средини. То показује да и у време христинизације и покрштавања Срба стари обичаји нису изумирали и да је страх у народу од вампира остао. Такође у приморју и веровању крајишника у данашњој Хрватској постојала је особа која се звала Кршник. Кршник је био човек који се најчешће родио за време грмљавине и великих олуја те је имао моћ да ноћу његова душа напусти тело и бори се против вампира, вукодлака и осталих духова.
За време османлијске окупације територија данашње Србије и осталих српских земаља се налазила под сталним ратовима у наредних неколико година. У тим временима су се наше земље налазиле чак под Аустријским царством, час под Османским. Огроман број битака се водио на територији данашње Србије и огроман број људи је остављен да трули на бојним пољима што је у народу довело до праве епидемије вампиризма. Тада за вампире први пут чује тадашња просвећена европа и то највише захваљујући Аустријским војним извештајима. Навешћу два наша најпознатија примера вампира јер се они помињу и на другим светским сајтовима који истражују паранормално.
Први је случај сељака Петра Благојевића из села Кисиљева. Због њега је европа први пут чула реч вампир.
Петар Благојевић се родио крајем 17 века и живео у време аустријског-турског рата (1716—1718) и аустријске окупације Србије (1718-1735) у селу Кисиљеву близу данашњег Великог Градишта. Важио је за здравог човека у селу док се једног дана није напрасно разболео и умро 1725. Након његове смрти још неколико људи се разболело и умрло. Прва која је умрла је била Петрова жена. Она је на самрти свештенику испричала како јој је ноћу посећивао Петар као вампир и тражио опанке да би могао да иде да се прехрани. После ње још десет сељака умрло у року од осам дана и сви на самрти су тврдили исто да им је долазио Петар на кревет с тим што је он легао преко њих и давио их. Свештеник је одмах отишао аустријског комаданта Фромбалда у Велико Градиште и тражио је дозволу од њега да сељаци отворе гроб и спале га. У почетку Фромбалд није желео ни да чује али је на претњу свештеника да ће сељаци спалити сами село и раселити се ипак пристао, притом причајући да је османлисјка власт дозвољавала обреде убијања вампира. Он је још да би био сигуран повео неклоико војних аустријских лекара да надгледају читав процес: ево и његовог извештаја.
Прво код отварања гроба нисмо осетили ни најмањи задах или смрад од леша. Нити из његовог гроба, нити из његовог тела. Тело сем носа који био помало спљоштен није имало апсолутно никакве трагове распадања нити је било надуто под гасовима. на деловима старе коже која, је била светлобела, долазила је нова свежа кожа.Уместо старих, длака и нокзију израстали су нови. Тело му је било чак и боље боје него за живота. Део око усана је имао трагове свеже крви, сељаци су ми говорили да је то крв од његових жртава које је уморио. Пошто смо поп и ја све ово видели, а војни лекари направили запис, сељаци су у највећој хитњи наоштрили глогов колац којем су га проболи право кроз срце. Изненада покојнику су се тада отворила уста из који је кренула да тече свежа крв, као и из ушију. Сељаци су одмах потом направили ломачу и леш без икакве церемоније спалили, његов пепо је посут по дунаву.
Овај извештај су прво објављили бечки часопис Wienerisches Diarium (Бечки дневник) и као пожар се чланак пренео широм европе где су и највећи људи тога времена (Укључујући Волтера) расправљали о њиховом постојању.
Други још темељити случај вампиризма за време аустријске окупације се десио у селу медвеђа код Трстеника и радило се бившем припаднику турске војске, српске националности Арнатуту Павлу. (У немачким спсима познат као Арнолд Паоле) Његова прича је узгред још и занимљивија с тим што је он тврдио када је дошао у селу да је убио вампира. Наиме за време ратовања у Грчкој на страни турске дотични се нашао после једне битке у ноћи у очи у очи са вампиром. Тај вампир га је пратио и узнемиравао скоро назад до родног села Медвеђе, пошто је успео да га убије глоговим коцем, онда је пио његову крв и јео земљу са његовог гроба да и сам не би постао вампир.
После рата Павле ступа у аустријску службу иако је ратовао за турску. Пошто се село Медвеђа налазило покрај турске границе, аустријанци су ту постављали намерно локалне бивше турске војнике и насељавали их, правећи од њих милиције јер знају терен и турску тактику напда. Павле се оженио ћерком сеоког кмета. Године 1725. или 1727. Павле је пао са велике висине и однесен онесвешћен кући. Имао је вероватно тешке унутрашње повреде, те је брзо умро. Пао је са сењака и сломио врат. Сахрањен је на месном гробљу. И тада после неколико дана почели су мешатни села да га виђају по околини, увек ноћу, неке сељане је и давио али им није сисао крв. После неколико недеља људи који су га виђали су почели полако да умиру један по један. Укупно је умрло четворо људи. Мештани су звали свог хандука (Хајдук, лекар или видар) и урадили су есхумацију тела са све пробадањем глоговог коца кроз срце.
Ново умирање у Павловом крају почело је 1731. Умрло је седамнаесторо људи, опет са нејасним узроком смрти. Прва која је умрла била је 60-годишња Милица, затим једно осмогодишње дете, двадесетогодишња Стана (умрла при порађају, говорила да се мазала вампирском крвљу) и њено новорођено дете, један шеснаестогодишњи момак (умро после три дана болести), једна десетогодишња девојчица, седамнаестогодишњи Јоаникије (умро после три дана болести), онда „хаднукова“ супруга, затим Ружа (умрла после десет дана болести), шездесетогодишњи Станче, двадесетпетогодишњи хајдучки син Милоје (умро после три месеца болести), Ружино дете (осамнаест дана старо), двадесетједногодишњи Раде (умро после три месеца болести), жена локалног хајдучког барјактара са њеним дететом, дете „хаднукове“ супруге, и двадесетогодишња снаја хајдука Јовице Станојка (умрла после три дана болести). Задња која је умрла, Станојка, говорила је да се петнаестак дана раније пробудила ноћи гушена те да је била дављена од Милоја. Прва која је умрла, Милица, јела је говеђе месо са краве чију је крв наводно пио пет година раније Арнаут Павле.
устријска војна управа у Београду послала је званичну комисију да разјасни ситуацију, сачињену од комесара Јоханес Фликингер (Johannes Flückinger), леутнанта Бутенер (Buttener) и Ј. Х. фон Линденфелс (Ј.H. von Lindenfels), два војних лекара, Исак Зигел (Isaac Siegel) и Јохан Фридрих Баумгертнер (Johann Friedrich Baumgärtner), и једног свештеника. Отворили су уз присуство месних старешина, међу њима хајдучки капетан "Gorschitz Haduck" (Горшић хајдук?), и локалних Рома и гробове умрлог Радета, „хаднукове“ жене и детета и барјактарове жене и детета, да ексхумирају њихова тела. Та тела су пронађена у распаднутом стању.
Стање, које су затекли код осталих, зачудило их је: њихова мртва тела су изгледала да нису трулила, а коса и нокти као да су порасли. Лица су била румена и надувена. Али доказ о наводном вампиризму била је свежа крв на њиховим уснама. Аустријски комесари су наредили Ромима да свим лешевима са истим знаковима одсеку главе и спале. Јоханес Фликингер је послао опширни извештај у Беч, у којим је дао преглед и покушавао да објасни поменута дешавања.
Опет се тада европа почела да се бави питањима о вампирима Поготво протестантска Немачка чија доктрина протестантизма није могла да се суочи са нечим као што је повратак у живот подсредством нечасстивог и сам закључак на овај случај је дао Јоханес Фликингер.
Да ли је то вампирство било од сотоне? Зашто се онда није отерао молитвама? Да ли је било природно (мисли на епидемију), зашто се на (њиховим) телима извршила таква казна или призор? Великим, неправедним и живим вампирима нек се одсеку главе и мртве нек се оставе на миру. Није ли међу вампирима био један разуман човек? Одакле доказати супротно? Како да се његовој родбини не урачуна у срамоту?
Raspad sistema PFC Ex Mali Batica.